tisdag 17 december 2019

Auf Wiedersehen, Hamburg

All good things ends too.
Have had a marvelous time in the friendly city Hamburg.
Thanks all German and International friends and colleagues for enrichening my stay.
Vielen dank, liebe Freunden.
We keep in touch, this is no farewell, only until next time!
Nio månader har gått väldigt fort, men jag känner också att jag känner Hamburg nu.
Även om några viktiga platser blev osedda och några upplevelser oupplevda.
Men det betyder ju bara att jag måste, vill, bör återvända.
Sommartid eller vacker vårtid, helst, november/december-regn är inte riktigt min grej.
Men staden, och dess coola, chilla, tempo och intressanta stadsdelar, det är min grej.
Sternschantze, St Pauli, Hafen City, Rothenbaum, Ottensen...
det finns gott om spännande kontraster.
Stämningsfulla julmarknader fyller december med ljus.
Och jag hann se St Pauli vinna en match på Millerntor.
Nu blir det Sport och ishockey istället, också de har nu börjat hitta vinnarformen.
See you soon, Hamburg.
Bis gleich, Hamburg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar