torsdag 6 juni 2019

Sommaren är här, från Finland till Tyskland

Den 5 juni är ett bra startskott för den alleuropeiska sommaren.
Från Finland till Tyskland, i alla fall.
Närmare 30 grader då jag landade. Men varmt, varmt redan då jag startade,
mellanlandade,
hörde pilotens speak,
likadant väder vid målet, som här.
Den finaste dagen hittills, överallt i min lilla 2019-värld.
Och en dag mestadels tillbringad i plan, i terminal, i plan.
Men en skön kväll med kaffe på bänken utanför GHaus.
Nu är det sommar.
Fast det skulle bli perioder med kall luft, blåst och regn, också.
Och jag har förstås en playlist på gång.
Avslöjar bara ett spår nu:
Summer in Berlin.
Finfin låt.
Och så har jag ju ingen Summer in Hamburg, typ.
Ännu.
Men en sommarlåt med/om Hamburg kommer jag snart att försöka få.
Det måste ju finnas.
Minst en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar