onsdag 11 maj 2016

Anti-mode? del 1

Var till loppisen i dag och bläddrade igenom en skivback obskyra LP-skivor.
Och blev fullständigt förtjust i några osannolika konvolut.
Eller egentligen de helt osannolika kläder som dansbanden spökat ut sig i.
Ok, det var sjuttiotal, och ni vet ju hur det kan se ut, men här snackar vi band med bra pokerface.
Jag ser mycket oskuldsfull charm i det här, och en stor gnutta humor.
Nej, jag har inte ens hört skivorna ännu, eller överhuvudtaget.
Men jag köpte dem,
förstås,
för konvolutens skull.
De två bästa ser ni här nedan. Helt i sin egen klass.
Cattings från 1974, Tonix från 1975.
Snacka om anti-mode. Dansbanden kan ta ut svängarna.
Så fel att det nästan blir helt rätt, och kult,
för en ironisk generation.
Se på dem, utan att lé, om du kan.
Och visst, jag lovar, jag kommer att lyssna igenom plattorna också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar